Pokretne igre, članci, tekstovi
Tko želi znati više? :)
Rast i razvoj djeteta u dobi od 12 do 24 mjeseci
Motorika
- Povećana spretnost djeteta, dijete više istražuje i više barata predmetima. Stječe nova iskustva, precizniji pokreti hvatanja i opozicija palca. Pokušava samo jesti i samo pije. Prvi koraci i samostalno hodanje te usavršavanje osnovnih pokreta (kretanja, održavanja ravnosteže i baratanje predmetima)
Spoznaja
- dijete za rješavanje problema ne treba sao predmet nego barata i zamjenom za taj predmet (njegovim simbolom, znakom, slikom..), razvija se pamćenje dosjećanjem, pamti ih i oponaša. Skonost istraživanju predmeta.
Govor
- Raste komunikacijska usmjerenost, razumije jednostavne naloge, riječima traži piti i jesti , govori o sebi u 3. licu. Sa 18 mjeseci govori oko 50 ak riječi, a od 18 mjeseci nadalje dolazi do naglih usvajanja novuh riječi i to se razdoblje govornog razvoja naziva EKSPLOZIJOM IMENOVANJA - što se poklapa sam sposobnosšću mentalnog predočavanja. Prisutna eholalija ( ponavljanje riječi koje čuje)
- Govori razvoj prati se putem dva osnovna razdoblja
- a) Predvelbarno razdoblje (od rođenja do prve riječi/rečenice)
- b) Verbalno razdoblje ( od prve riječi do automatizacije govora i bogaćenja riječnika)
Emocije
- Počinje pokazivati ljutnju usmjerenu na ljude, predmete, ljubomoru. Veoma jaka priveženost, dijete vrednuje samo sebe (dobar, zločest). Javlja se negativizam i prkosno ponašanje. Doživljava empatiju te reagira na tuđe nevolje, tješi drugu djecu grleći ga, dajući igračku.
Igra
- Javljaju se svi društveni oblici igre osim suradničke igre, dominra funkcionalna igra u kojoj dijete eksperimentira (skriva, traži, ovara, zatvara). S razvojem simboličke funkcije javlja se i simolička igra pretvaranja. Važno je poticati simboličke igre.
Rast i razvoj djeteta u razdoblju od 2 do 3 godine
Motorika
- Osnovna dostignuća u razvoju, usavršavanja stajanja, hodanja i radnji koje se izvode rukama, odnosno razvoj ravnoteže i koordinacije, spretno mjenjanje smjera, samo pije i jede, samostalno se obuva, s 36 mjeseci se vidi koja ruka je dominantnija ( kod 70% djece).
Spoznaja
- Prepoznavanje osnovnih svojstava predmeta i pojava neposrednim slušanjem, baratanjem doživljavanjem, usmjerava se na događaje i pojave koje su mu zanimljive, napredak u području praktičkog mišljenja - rješavanje problema aktivnim isprobavanjem i korištenjem "alata".
Govor
- Strukture rečenice se šire - postupno se uključuju riječi koje su nedostajale u telegrafskom govoru, rado sluša govor odraslih, ali nije u stanju ponoviti na nalog rečenicu dužu od dvije riječi, do kraja treće godine ispravno izgovara sve samoglasike i oko 15 suglasnika. U izgovoru još uvijek ima poteškoća ( ispušta suglasnike koji su mu teški za izgovoriti ili ih mijenja za slične ili ih izgovara iskrivljeno). Na kraju treće godine ima riječnik čak do 500 riječi, a razumije mnogo više. Odgovara na pitanja i vodi jednostavne razgovore.
Emocije
- To je doba mnogih stahova, dijete se boji jakih zvukova (grmljavina, usisavač, sušilo za kosu..), velikih objekata, promjena u prostoru, divljih ivotinja, odvajanja od majke. Snažna potreba za prijelaznim objektom pri uspavljivanju. Još uvijek ne razlikuje dobro od lošeg.
Igra
- Dominira igra pretvaranja, predmet rabi kao simbol nečeg drugog., igra postaje složenija. Prevladava funkcionalna i konstruktivna igra.
Kako napraviti zeku od čarapa
- Na ponuđenom linku možete se malo i poigrati i dati mašti na volju! Djetetu napravite orginalnu vlastitu igračku made by you :)
Sve navedene stvari imate kod kuće, samo je potrebno malo volje, strpljenja i vjerujte da će te uživatiii!
https://pin.it/4YT1wd2